Deelnemers betrokken bij ontwikkeling nieuwe fondswebsites


Met onder andere elementen als Toekomstcheck: wat kost jouw leven later?

Om deelnemers goed te informeren over pensioen is een goede website essentieel. Deze kan aansluiten op de verwachtingen van de deelnemers, de mogelijkheden van deze tijd en de merkwaarden van het pensioenfonds. Onlangs hebben BPF Schoonmaak en bpfBOUW hun website op deze manier vernieuwd. Lees meer >

Test: wat is uw pensioenpersoonlijkheid?


‘Teleurgestelde plichtgetrouwen’, ‘onbezorgde ontplooiers’, ‘rationele ondernemenden’: dat zijn enkele van de vijf pensioenpersona's waarin APG Nederlandse pensioendeelnemers indeelt. Door aan te sluiten bij de persoonlijkheid en drijfveren van de deelnemer kunnen pensioenfondsen relevanter communiceren, denkt APG. Lees meer >

Deelnemerscommunicatie doelgerichter door neuromarketing


Neuromarketing is de studie naar hoe mensen onbewust en gevoelsmatig reageren op externe impulsen, zoals schriftelijke informatie of afbeeldingen. Daarvoor wordt hun hersenactiviteit bijgehouden. Omdat er ook emotionele reacties worden gemeten, kan het een nuttig middel zijn om communicatie- of marketing boodschappen effectiever te maken. Lees meer >


Reactie wetsvoorstel Pensioencommunicatie


Gaat het alleen om betere pensioencommunicatie?

Staatssecretaris Jetta Klijnsma stuurde dinsdag 2 september jl. een wetsvoorstel pensioencommunicatie naar de Tweede Kamer. Het doel is dat mensen beter en makkelijker kunnen zien hoe hun pensioen ervoor staat. En op een eenvoudige wijze kunnen bepalen welke keuzes er zijn en of actie nodig is om het gewenste pensioen te bereiken. Wordt dat met dit wetsvoorstel bereikt? Lees meer >

Uw pensioenartikelen

inhoud

Reader uitleg | Deel uw reader

U bevindt zich op uw eigen reader-pagina waar u de voor u interessante artikelen kunt verzamelen en bewaren. U kunt inloggen zodat u deze reader overal kunt lezen. U bent nog niet ingelogd en daarom worden deze artikelen alleen in deze sessie bewaard.

Login met uw Twitter of uw Facebook of uw LinkedIn account

Print de reader inhoud