Tom Tawfik

Corporate Trainee

Al snel nam ik het initiatief voor een nieuwsbrief voor onze afdeling en een nieuw vergaderformat. Later nam ik namens het callcenter deel aan twee pilot agile scrum teams op de afdeling Marketing, Communicatie en Distributie. Daar werd ik getipt om te solliciteren op het corporate traineeship. Zeven selectierondes verder ben ik corporate trainee en kan ik me, geheel onverwachts, geen betere start van mijn carrière wensen.

Start your engines

Als corporate trainee werk je, in een traject van twee jaar aan vier verschillende opdrachten van zes maanden op diverse plekken binnen de organisatie. Er wordt in je geïnvesteerd door middel van opleidingen en je krijgt nóg meer kansen om je te ontwikkelen en brede ervaring op te doen. Het startweekend ‘Start Your Engines’ maakte veel indruk op mij. Tijdens dit weekend doe je verschillende team-buildingsactiviteiten in de buitenlucht. Na slechts twee dagen heb je een hechte band met je collega’s en dit is een mooie basis voor het traineeship.

Opdrachten

Het traineeship begon voor mij bij Loyalis in Heerlen. Loyalis is een verzekeraar en onderdeel van APG Groep. Op het hoofdkantoor herken je ons aan de tafelvoetbaltafel; we organiseren regelmatig ‘kicker’-toernooien. Tijdens de eerste opdracht was ik onderdeel van het kernteam ‘The Next Steps’. Onder dit programma vallen verschillende projecten waaronder product rationalisatie, proces optimalisatie, applicatie architectuur, communicatie/hr, agile werken en outsourcing. Als werkgroep leider was ik intensief bezig met proces optimalisatie en implementatie van agile werken. Denk aan het coördineren van de werkgroep-werkzaamheden en het bewaken van processen.

Avontuur in Zuid Limburg

Na jaren studeren en werken in Amsterdam, leek het mij een avontuur om te verhuizen. Zes maanden Maastricht? Waarom niet! Alles was nieuw. Niet alleen is het landschap anders, veel heuvels, ook de cultuur verschilt van de snelle Randstad. Door de gemoedelijke sfeer voel je je snel op je gemak. Tegelijkertijd werken we hier met zo’n 2.000 medewerkers hard aan de toekomst. We zijn continu gericht op veranderingen in de pensioenmarkt en ik ben trots daar een bijdrage aan te leveren. In een nieuwe opdracht start ik als ad interim team manager op het Klant Contact Centrum waar het allemaal begon. Toen ik als uitzendkracht begon had ik nooit durven denken dat APG mijn leven zo positief zou beïnvloeden. Ik gun iedereen met drive en ambitie om zich verder te ontwikkelen van harte een leeromgeving als die van APG.

Tom Tawfik