Publiekscampagne Pensioenfederatie

Op 13 oktober start de nieuwe publiekscampagne ‘De tijd van je leven’ van de Pensioenfederatie. Aanleiding van de campagne is het feit dat het met het vertrouwen in de pensioensector slecht gesteld is. Dit blijkt onder meer uit de uitkomsten van de Pensioenmonitor 2014.

Het lage vertrouwen in de pensioensector geldt met name voor de doelgroep onder de 35 jaar. Doel van de site is het onderwerp pensioen minder abstract te maken voor iedereen tussen 25 en 35 jaar die in Nederland woont. Door aan te sluiten op de interesses van deze doelgroep maakt de site contact met deze groep Nederlanders. Om hen vervolgens op verschillende manieren iets te vertellen over pensioen en zaken die daarmee te maken hebben.

De site bestaat uit luchtige onderdelen, zoals de bucketlist en de geluksmeter en informatieve onderdelen, zoals de pensioenactualiteit, het pensioenverhaal en animaties over wat een goed pensioen kost. De luchtige onderdelen moeten de site laagdrempelig maken en de bezoeker verleiden ook de meer informatieve delen te bezoeken. Daar zit namelijk de boodschap die we achter willen laten bij deze groep: ook voor jou is er straks nog pensioen. Klik hier voor de site.

Anna Pot in Duurzame 100

Suggestie

Anna Pot in Duurzame 100

Acht vragen en antwoorden over pensioen en de rente

Suggestie

Acht vragen en antwoorden over pensioen en de rente