Heldere communicatie met toezichthouders, deelnemers en werkgevers

Wat houdt pensioencommunicatie bij APG in?


U vindt het belangrijk dat uw deelnemers vertrouwen hebben in uw pensioenfonds. En dat u voldoet aan de eisen van toezichthouders. APG helpt u dit te realiseren met pensioencommunicatie op maat.

Corporate communicatie en reputatiemanagement

U vindt het belangrijk dat uw deelnemers vertrouwen hebben in hun pensioenfonds. Zeker in een periode waarin pensioenen onder druk staan. APG adviseert en ondersteunt u bij het ontwikkelen van een effectieve communicatiestrategie. Desgewenst voeren we de strategie ook voor u uit. Met behulp van multi-channel pensioencommunicatie, afgestemd op de doelgroep. Desgewenst kunnen we de woordvoering namens uw fonds en de contacten met de pers verzorgen.

Deelnemerscommunicatie op maat

Heeft u behoefte aan deelnemerscommunicatie op maat? We werken voor pensioenfondsen in uiteenlopende sectoren zoals onderwijs, overheid, schoonmaak en bouw. De deelnemers van fondsen verschillen van elkaar, bijvoorbeeld voor wat betreft opleidingsniveau en pensioenbewustzijn. Daar houden we in de communicatiestrategie rekening mee. Evenals met uw specifieke wensen en eisen. Misschien wilt u zich vooral concentreren op het zo goed mogelijk uitvoeren van de wettelijk verplichte communicatie. Of misschien wilt u juist excelleren op het gebied van pensioencommunicatie. Uw wens vormt het uitgangspunt van onze dienstverlening.

Ondersteuning werkgeverscommunicatie 

Hoe ondersteunt u de pensioencommunicatie van de werkgevers die bij uw fonds zijn aangesloten? Werkgevers zijn vaak het eerste aanspreekpunt voor uw deelnemers als het om pensioen gaat. Wij bieden graag de helpende hand, bijvoorbeeld door het verzorgen van presentaties voor hun werknemers en het leveren van informatie voor intranet of nieuwsbrieven. 

Breed palet communicatiemiddelen

Hoe wilt u uw deelnemers benaderen? U kunt bij APG kiezen uit verschillende communicatiekanalen en een breed palet van communicatiemiddelen. Het Uniform Pensioen Overzicht (UPO) is verplicht. Maar verder heeft u de keuze uit magazines, digitale nieuwsbrieven, voorlichting op locatie en social media. Evenals een persoonlijk digitaal dossier, waarbij deelnemers een geïntegreerd persoonlijk overzicht van pensioenaanspraken en aanvullende verzekeringen ontvangen. Om uw deelnemers optimaal te informeren, werken we met nieuwe communicatiemiddelen. Zoals een webcamgesprek waarbij deelnemers rechtstreeks vragen kunnen stellen aan de klantenservice over hun persoonlijke pensioensituatie. 

Uw pensioenartikelen

inhoud

Reader uitleg | Deel uw reader

U bevindt zich op uw eigen reader-pagina waar u de voor u interessante artikelen kunt verzamelen en bewaren. U kunt inloggen zodat u deze reader overal kunt lezen. U bent nog niet ingelogd en daarom worden deze artikelen alleen in deze sessie bewaard.

Login met uw Twitter of uw Facebook of uw LinkedIn account

Print de reader inhoud